Відбулася колегія Департаменту фінансів Полтавської ОДА про виконання бюджету за 1 квартал 2016 року та особливості затвердження місцевих бюджетів на 2016 рік.
Наповнення місцевих бюджетів області в І кварталі здійснювалося з врахуванням Бюджетного та Податкового кодексів України.
План доходів виконано на 133,1 відсотка, в тому числі по загальному фонду – на 133,2. Надійшло на 305,4 млн.грн. більше плану, з них надпланові надходження до загального фонду – 299,7 млн.грн.
Надходження до бюджетів усіх рівнів по області складають 7407 млн.грн., що на 72 відсотка більше ніж за відповідний період 2015 року.
До місцевих бюджетів надійшло податків, зборів та платежів 1350 млн.грн. Приріст складає 385 млн.грн. (40 відсотків).
Збільшилися надходження до загального фонду у всіх містах обласного підпорядкування та районах області. Із міст найбільший приріст доходів - до бюджетів Миргорода (76 відсотків) та Лубен (49 відсотків), серед районів – у Миргородському (138 відсотків), Козельщинському (79) та Семенівському (78) ), серед отг. – у Білоцерківці (106 відсотків), Недогарках (92) та Червонознам”янці (89) .
Найнижчі показники зростання доходів - у Великобагачанському (11 відсотків), Новосанжарському (21) та Машівському (27) районах.
У всіх містах, районах та об’єднаних територіальних громадах області повністю виконано планові показники загального фонду.
Найвищі показники досягнуто у Чорнухинському, Миргородському, Новосанжарському, Зіньківському, Козельщинському, Пирятинському районах, Омельницькій та Білоцерківській об’єднаних територіальних громадах, де виконання плану доходів загального фонду становить понад 170%.
Приріст податку на доходи фізичних осіб до бюджетів усіх рівнів по області складає 44 відсотків.
До місцевих бюджетів надходження податку становить 670 млн. грн. або 122 відсотка до плану. Порівняно з І кварталом 2015 року надійшло на 216 млн. грн. більше податку (48%).
Виконання планових показників основного податкового джерела наповнення бюджету області, податку на доходи фізичних осіб, забезпечено по всіх місцевих бюджетах області крім Гадяцького району - 98 відсотків (недоотримано 198 тис.грн.).
Найвище виконання до бюджетів Козельщинського району – 231 відсоток, отг. Покровська Багачка – 178 відсотків, Оржицького району – 168 відсотків, отг. Білоцерківка – 164 відсотків та отг.Недогарки – 163 відсотків.
Податку на майно в частині плати за землю надійшло 216 млн. грн. (140% до плану). Порівняно з відповідним періодом 2015 року приріст надходжень становить 64 млн. грн. (42%). Виконані планові надходження плати за землю по всіх бюджетах місцевого самоврядування, крім бюджетів об’єднаних територіальних громадах с.Клепачі (83% до плану) та смт. Семенівка (98%).
Акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів надійшло 82 млн. грн. (126% до плану). Порівняно з відповідним періодом 2015 року приріст надходжень становить 41 млн. грн. (100,0%).
Видатки загального фонду бюджету області за І квартал 2016 року освоєні в сумі 2853,3 млн. грн. або на 89,2% від уточненого розпису з урахуванням змін.
Бюджет області за показниками спеціального фонду виконано в сумі 168,7 млн. грн. або на 58,9% від уточненого розпису на квартал.
На утримання соціально-культурної сфери спрямовано 91,1% коштів місцевих бюджетів – 2600,2 млн. грн. Витрати на утримання установ освіти становлять 628,3 млн. грн. На галузь охорони здоров’я використано 414,2 млн. грн. На утримання установ соціального захисту профінансовано 1456,9 млн. грн., культури – 80,0 млн. грн., фізичної культури і спорту – 20,8 млн. грн.
Місцевими бюджетами за І квартал поточного року з державного бюджету отримано субвенції на соціальні виплати населенню в сумі 1 377,9 млн. грн. (97,4% від плану).
Освоєно субвенції на надання пільг та субсидій населенню за спожиті природний газ, електричну енергію, теплопостачання, водопостачання, квартирну плату в сумі 1024,0 млн. грн. (96,5% до плану). Виділені кошти направлені підприємствам (надавачам послуг) за отримане пільговими категоріями населення тепло в сумі 152,9млн. грн., електричну енергію – 53,2 млн. грн., природний газ – 758,2 млн. грн., водопостачання та водовідведення – 28,4 млн. грн., житлово-комунальні послуги – 31,4 млн. грн.
Відповідно до зареєстрованих фінансових зобов’язань області надійшло субвенції з надання пільг та субсидій населенню на оплату твердого палива і скрапленого газу в розмірі 2,5 млн. грн. Кредиторська заборгованість станом на 01.04.2016 склала 26,6 тис. грн.
Отримано субвенції з виплати допомоги сім’ям із дітьми, малозабезпеченим сім’ям, одиноким матерям, інвалідам із дитинства та дітям-інвалідам у сумі 351,4 млн. грн. Кредиторська заборгованість відсутня.
Про затвердження місцевих бюджетів на 2016 рік
У встановлений частиною другою статті 77 Бюджетного кодексу України (до 25 грудня 2015 року) в області затверджено 448 місцевих бюджетів усіх рівнів, крім бюджетів міста Полтава та Рунівщинської сільської ради Полтавського району.
Вперше затверджені бюджети 12 новостворених об’єднаних територіальних громад, що мають прямі міжбюджетні відносини з Державним бюджетом.
На сьогодні залишається не затвердженим 1 сільський бюджет (с.Рунівщина Полтавського району) через відсутність кворуму на засіданнях сільської ради та конфлікт інтересів між місцевими депутатами.
Департаментом фінансів облдержадміністрації в межах своїх повноважень щодо здійснення контролю на всіх стадіях бюджетного процесу, визначених статтями 115 та 122 Бюджетного кодексу України стосовно дотримання місцевими органами влади бюджетного законодавства при складанні та затвердженні місцевих бюджетів здійснено аналіз рішень про місцевий бюджет на 2016 рік міст обласного значення, районних рад та об’єднаних територіальних громад.
У більшості рішень про затвердження місцевих бюджетів в основному дотримані вимоги положень Бюджетного кодексу України та Закону України від 25.12.2015 р. № 928-VІІІ „Про Державний бюджет України на 2016 рік”.
Проте за результатами перевірок рішень відповідних місцевих рад про затвердження місцевих бюджетів на 2016 рік виявлено ряд недоліків і порушень, допущених місцевими органами влади під час складання та затвердження відповідних бюджетів.
Мають місце випадки невідповідності обсягів фінансових ресурсів у додатках та текстовій частині рішення про бюджет об’єднаних територіальних громад Білоцерківка, Прищиб, Піщани, в текстовій частині рішень Гадяцької, Кобеляцької, Решетилівської та Чутівської районних рад не затверджено доходи бюджету розвитку.
Не дотримано типової форми рішення надісланої листом Міністерства фінансів України від 25.12.2014 р. № 31-05110-14-21/32440 в частині затвердження положень, які є предметом бюджету та складання окремих додатків до рішення у м.Гадяч, м.Миргород, Карлівському, Козельщинському, Шишацькому районах, Глобинській, Недогарківській, Омельницькій, Пришибській та Червонознам’янській об’єднаних територіальних громадах.
Встановлено непоодинокі випадки недотримання вимог наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 „Про бюджетну класифікацію” (зі змінами) щодо назви кодів тимчасової класифікації видатків та кредитування (м.Гадяч, Новосанжарський район, Білоцерківська, Недогарківська, Піщанська, Пришибська та Червонознам”янська об’єднані територіальні громади).
У додатках до рішень сесій Карлівського, Кобеляцького, Лубенського, Новосанжарського районів, отг.Глобинська, Клепачівська, Недогарківська, Семенівська, Пришибська, Червонознам’янська та Шишацька не визначено назви головних розпорядників коштів відповідних бюджетів, а вказано їх загальні назви відповідно відомчої класифікації видатків.
До додатку „Перелік місцевих (регіональних) програм, які фінансуватимуться за рахунок коштів бюджету у 2016 році” по м.Миргород, м.Кременчук, Кобеляцькому, Козельщинському, Новосанжарському, Полтавському, Решетилівському районах, Білоцерківській, Недогарківській, Омельницькій, Покровобагачанській, Пришибській та Чернонознам’янській громадах не включено видатки, які відповідно до статті 91 Бюджетного кодексу України проводяться лише за умови наявності програми, затвердженої відповідною радою.
З метою усунення наявних недоліків та порушень невідповідності рішень місцевих рад законодавству за результатами перевірки направлено висновок міським, районним фінансовим управлінням та громадам з дорученням в найкоротший термін забезпечити внесення змін до рішень відповідних рад та про вжиті заходи повідомити Департамент фінансів облдержадміністрації до 1 травня 2016 року.